Gropile din DN 71, în atenţia ministrului Transporturilor

Gropile din DN 71, în atenţia ministrului Transporturilor

Deputatul Corneliu Ştefan, a adresat ministrului Răzvan Cuc o interpelare în care, pe de o parte îi reaminteşte oficialului starea deplorabilă a DN 71, dar şi promisiunile făcute de acesta la ultima vizită în Dâmboviţa

 

Sătul de promisiuni şi de faptul că, până acum, nu s-a făcut nimic concret pentru infrastructura de drumuri din judeţul Dâmboviţa, deputatul PSD de Dâmboviţa, Corneliu Ştefan, a adresat recent o interpelare ministrului Transporturilor, în care nu numai că-i prezintă acestuia situaţia în care se găseşte unul dintre cele mai importante Drumuri Naţionale care tranzitează judeţul, DN 71, dar pune şi întrebări pertinente legate de ceea ce are de gând Ministerul să facă pentru rezolvarea neplăcerilor cauzate de starea deplorabilă a acestei artere rutiere şi despre stadiul în care se mai găseşte astăzi proiectul de modernizare şi lărgire la patru benzi a Drumului Naţional 71. Parlamentarul dâmboviţean i-a reamintit ministrului Răzvan Cuc faptul că pe Drumul Naţional 71 se circulă anevoios din cauza aglomerării traficului, dar şi din cauza denivelărilor periculoase care s-au format pe porţiuni întinse din această arteră rutieră. Mai mult decât atât există anumite porţiuni unde drumul este grav afectat din cauza alunecărilor de teren produse în special în zona de nord a judeţului. Interpelarea parlamentarului PSD vine şi în contextul în care, în comuna Ulmi, SC Arctic SA construieşte unul dintre cele mai mari obiective economice care va funcţiona în judeţ, o fabrică de maşini de spălat, care va genera noi locuri de muncă. Însă investitorii au nevoie de drumuri moderne, care să le asigure necesităţile de transport rapid şi mai ales în siguranţă, nu de o infrastructură rutieră precară, care mai mult le crează probleme decât avantaje.

De asemenea, deputatul Corneliu Ştefan, i-a reamintit ministrului Răzvan Cuc despre promisiunile făcute legate de acest Drum Naţional în cadrul vizitei de lucru efectuate în judeţul Dâmboviţa. „Reamintesc situaţia deplorabilă în care a ajuns DN 71 Bâldana-Târgovişte-Sinaia, cea mai importantă cale rutieră pentru viaţa socială şi economică a judeţului Dâmboviţa, pe care îl străbate de la sud la nord, făcând legătura cu Bucureşti şi Valea Prahovei. Intenţii, dorinţe şi planuri de transformare a acestui drum într-o rută rapidă, de tip occidental, există din ani ’90, însă, până acum, am rămas doar cu promisiunile… În cele din urmă, în Masterplanul General de Transporturi 2014-2020, a fost inclus proiectul de lărgire a DN 71 la patru benzi, fapt care ne-a dat încredere şi speranţă. În cadrul vizetelor de lucru efectuate în judeţul Dâmboviţa, ministrul a văzut cum arată acest drum naţional, a văzut că este nevoie urgent de lucrări de modernizare şi a afirmat, cu tărie, că nu se pune problema renunţării la acest proiect. S-au dat chiar şi termene de lansare a procedurilor legale, punctând că nu vor fi admise întârzieri nejustificate. Reamintesc faptul că pe DN 71 se circulă anevoios din cauza aglomerării traficului, pe porţiuni întinse s-au format denivelări periculoase şi gropi, iar în nord, pe teritoriul comunei Moroeni, s-au produs şi alunecări de teren. Locuitorii judeţului Dâmboviţa, agenţii economici care dezvoltă afaceri aici şi turiştii care se îndreaptă spre zona montană Padina-Peştera, spre Valea Prahovei şi Braşov au de suferit din cauza infrastructurii rutiere precare. Mai nou, în comuna Ulmi, la intrare în Târgovişte, SC Arctic SA construieşte unul dintre cele mai mari obiective economice care vor funcţiona în Dâmboviţa, o fabrică de maşini de spălat. Vor fi create mii de noi locuri de muncă şi acest întreprinzător de renume mondial are nevoie de un drum modern, care să corespundă necesităţilor sale de transport rapid şi în siguranţă. Orice întârziere a punerii în practică a proiectului de modernizare a DN 71, Bucureşti-Târgovişte-Sinaia, provoacă daune imense ţării, dezvoltării judeţului Dâmboviţa, prosperităţii cetăţenilor. Ştiu că a fost semnat contractul de Revizuirere/Actualizare a Studiului de Fezabilitate pentru lărgirea DN 71 la 4 benzi, ştiu că la Agenţia pentru Protecţia Mediului Dâmboviţa s-a declanşat procedura de evaluare a impactului asupra mediului pentru acest proiect şi nu este cazul să înregistrăm întârzieri generate de birocraţie, de ritmul lent de lucru al unor factori responsabili. Prin urmare, întreb din ce motiv nu a fost scos la licitaţie proiectul tehnic şi de execuţie, aşa s-a promis în timpul vizitei de lucru efectuată în judeţul Dâmboviţa în luna august şi care este stadiul implementării acestei investiţii?”, a întrebat, prin intermediul unei interpelări, la Ministerul Transporturilor, deputatul PSD de Dâmboviţa, Corneliu Ştefan.

Sursa: http://www.jurnaldedambovita.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *